אבטחת סייבר ואבטחת מידע עשויים להיראות כדיסציפלינות מובחנות; עם זאת, החפיפה שלהם יכולה לעזור לעסקים לבצע בחירות מושכלות יותר בעת השקעה במסגרות אבטחה.

אבטחת מידע כוללת הגנה על נתונים מפני גישה לא מורשית על ידי עובדים או צדדים שלישיים, כגון הצפנתם, שינוי סיסמאות לעתים קרובות והגבלת גישת העובדים למידע רגיש.

האם אבטחת מידע זהה לאבטחת סייבר?

אבטחת מידע מתייחסת לשמירה על מידע, נתונים ומערכות מפני גישה, שימוש, שינוי והסרה שלא אושרו. זה עשוי ללבוש צורה של סיסמאות, פרוטוקולי הצפנה ותכניות אימות המגבילות את הגישה למחשב או למערכות מידע.

אבטחת מערכות מידע כוללת גם שמירה על נתונים מפני גישה לא מורשית ממכשירים, רשתות ומערכות אחסון נתונים. זה כולל שמירה על רשת עסקית מפני התקפות סייבר.

הסייברספייס מתייחס לכל רשת מחשבים שמתחברת לאינטרנט, כולל מחשבים ושרתים בסביבה עסקית, כמו גם מכשירים כמו מחשבים ניידים, טלפונים ניידים וטאבלטים.

אבטחת מידע כוללת שלושה עקרונות מרכזיים: יושרה, סודיות וזמינות (המכונה בדרך כלל טריאדה של הסי-איי-איי). הם מהווים את עמוד השדרה של כל תוכנית אבטחת מידע יעילה.

יושרה מתייחסת לשמירה על איכות ואותנטיות בנתונים. זה מבטיח שלא יתרחשו שינויים או הרס בלתי מורשים ביחס לאף אחד מהם.

סודיות מתייחסת ליכולת להגביל גישה למידע רק לאנשים מורשים. הוא מהווה את הבסיס של טכניקות אבטחת מידע שונות כגון סיסמאות, הצפנה, אימות והגנה מפני התקפות חדירה.

נגישות, לעומת זאת, מתייחסת להפיכת נתונים לזמינים בעת הצורך על ידי משתמשים מורשים – זה חיוני כדי לעמוד בחוקי פרטיות נתונים כגון תוצר מקומי גולמי.

מהי אבטחת מידע באבטחת סייבר?

יישום מערכת אבטחת מידע הוא המפתח לשמירה על נתונים. עסקים חייבים ליישם צעדים כדי למנוע את המידע היקר והסודי שלהם מלהיות דלף או נגנב, ובכך להגן על עצמם ולהגן על עצמם מפני ניצול עבור יתרון תחרותי.

אבטחת סייבר היא הנוהג של שמירה על שרתים, מחשבים, מערכות אלקטרוניות, מכשירים ניידים ונתונים מפני התקפות דיגיטליות זדוניות המבקשות לגנוב מידע רגיש או להתפשר על מערכות. התקפות כאלה כוללות בדרך כלל שינוי או השמדת קבצי נתונים רגישים; דרישת כופר מבעליהם; שיבוש נהלים רגילים או שינוי תהליכים חיוניים.

לעומת זאת, אינפוסק היא תחום המוקדש להגנה על כל המידע הפרטי שלך – כגון פרופילי מדיה חברתית או נתונים ביומטריים – העלולים לפגוע או להגביל את הגישה לפריטים כגון פרופילי המדיה החברתית שלך או נתונים מוגבלים. מדיניות, תהליכים וטכנולוגיה קיימים בתוך אינפוסק כדי להגן על נתונים רגישים כאלה מפני גישה לא מוצדקת, גילוי, הרס או שינוי על ידי צדדים שלישיים.

שלמות היא אחד מסימני ההיכר של אינפוסק שמבטיח שכל הנתונים שלך יישארו במצבם המקורי והאותנטי. זה כולל גם גיבוי קבוע של כל המידע שלך כדי להגן מפני עריכה או מחיקה בשוגג על ידי צדדים שלישיים.

אבטחת הסייבר ואבטחת המידע כבר מזמן מסוכסכים, אך לשניהם יש כמה קווי דמיון. הבנת הבחנות אלה יאפשר לך לעשות את הבחירה הטובה ביותר עבור העסק שלך.

האם אבטחת סייבר חופפת לאבטחת מידע?

אבטחת סייבר מתייחסת להגנה על מערכות מחשב, שרתים, רשתות, תוכניות ונתונים. ככל שתחום זה ממשיך לגדול בחשיבותו ובהיקפו.

אבטחת סייבר היא מרכיב בלתי נפרד מכל עסק מצליח, המגנה על נתונים אישיים וארגוניים רגישים כמו פרטי כרטיסי אשראי או רשומות רפואיות מפני חשיפה להאקרים וסיכונים פוטנציאליים אחרים.

עם זאת, חשוב לזכור כי סייבר ואבטחת מידע הם שני תחומים נפרדים עם חפיפה מסוימת ביניהם.

אבטחת מידע שונה מ אבטחת סייבר בכך שהיא כרוכה בהגנה על נתונים המאוחסנים באופן מקוון ואילו אבטחת מידע כוללת שמירה על שלמותה ונגישותה בערוצים שונים, כולל פרקטיקות תפעוליות הקשורות לטיפול והגנה על מידע.

שדות אלה גם חולקים דגש על הגנה על הנתונים עצמם-הן אישיים והן עסקיים.

חינוך של משתמשים על נוהלי היגיינת סייבר נאותים – כגון הסרת קבצים מצורפים חשודים לדואר אלקטרוני ולעולם לא חיבור כונני יו אס בי לא ידועים – הוא בעל חשיבות עליונה לאבטחת מידע וסייבר, ומסייע במניעת חדירת תוכנות זדוניות למערכת מאובטחת אחרת, שעלולה להיות לה השלכות חמורות בצורה של פגיעויות במערכת ואפילו פשרה במערכת. זה עוזר להפחית זיהומים זדוניים אשר אחרת עלולים לסכן מערכות וכתוצאה מכך נזק לטווח ארוך.

פרטים נוספים בלינק המצורף: https://infoguard.co.il/